pc4all

pc4all
 
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 1
بازدید کل : 1
تعداد مطالب : 24
تعداد نظرات : 25
تعداد آنلاین : 1



زبان فارسی در اینترنت

يکي از مهمترين مشکلات کاربران زبانهاي مختلف و از جمله کاربران فارسي زبان آن است که وجه غالب حجم اطلاعات در اينترنت به زبان انگليسي است و براي استفاده بهينه از اين اطلاعات نياز به تسلط به اين زبان وجود دارد. از طرف ديگر حجم اطلاعاتي که به زبان فارسي در حال ارايه اينترنت است رو به تزايد است و اگر چه در برابر حجم اصلي اينترنت رقم قابل توجهي نيست ولي در هر حال مواقعي پيش مي ايد که کاربر به جست وجو به زبان فارسي احساس نياز پيدا ميکند.

معروف ترين ابزار براي اين کار استفاده از سايت جست و جوگر google.com است.اين سايت در حال حاظر امکان جست و جو براي حدود ?? زبان مختلف را پشتيباني ميکند.براي استفاده از اين قابليت جست و جوگر google .com در صفحه اول ان language tools را انتخاب کنيد . در صفحه بعد روي persian کليک کنيد. نکته قابل توجه اين است که در محيط جست و جوگر دگمه ها نيز فارسي خواهند شد.در حقيقت شما در همان صفحه اول google.com نيز قابليت جست و جوي فارسي را داريد. کافي است تا کلمه مورد نظر خود را به فارسي در قسمت جست و جو وارد کنيد.

در اينجا مناسب است تا با نحوه تايپ کلمات فارسي در ويندوز اشاره شود.استانداردي که در حال حاظر در اينگونه سيستمها حاکم است سيستم unicode مايکروسافت است .اين سيستم

که مخفف universal code است و همزمان با ارايه windows 2000 معرفي شد شما را از نصب فونتهاي مختلف بي نياز ميکند.ويندوز هايي که unicode را پشتيباني ميکنند علاوه بر windows 2000 و xp ويندوز ۹۸عربي است که با فارسي ساز پارسا ۹۹فارسي شده است.

در صورتي که کارکتر هاي فارسي در windows 2000 يا xp شما تعريف شده باشند همانند ويندوز پارسا۹۹ شما در پايين صفحه کنار ساعت مربع کوچکي را ميبينيد که داخل ان EN براي انگليسي و يا FA براي فارسي نوشته شده باشد . در صورتي که FA نداشته باشيد به اين معني است که کارکتر ها ي فارسي نصب نشده است که براي نصب ان کافي است که به

control panel برويد و regional and language option را انتخاب کنيد و زبان فارسي را به مجموعه زبانهاي مورد استفاده کامپيوتر خود اضافه کنيد.

پس به طور خلاصه تا اين مرحله ديديم که سايت google.com در بانک اطلاعاتي جست و جوگر خود صفحات فارسي را که با استاندارد unicode نوشته شده باشند را انديس ميکندو بنابر اين يک کاربر ميتواند (به شرط انکه قابليت تايپ کارکترها با اين استاندارد را داشته باشد)در اين

search engine به جست و جو بپردازد.اين جست وجوگر قابليت ديگري را نيز دارد و ان تغيير محيط جست و جو(اعم از دگمه ها و کليدها و راهنما و...)از زبان انگليسي به فارسي است.

جست و جوگرهاي ديگري نيز هستند که صفحات فارسي را انديس مي کنند که از ان جمله مي توان به جست و جوگرهاي altavista.com و alltheweb.com و lycos.com اشاره کرد.

در altavista.com کافي است که کلمات کليدي مورد نظر را به فارسي تايپ کنيد و مطمن شويد که در قسمت results in گزينه any language انتخاب شده باشد.

همين مورد عينآ در مورد سايت alltheweb.com صدق ميکند.

جست و جوگر lycos.com از انجايي که توسط alltheweb.com حمايت مي شود نيز اين قابليت را پشتيباني مي کند ولي شيوه نمايش کارکتر هاي فارسي را به طور کامل پوشش نمي دهد.

در اينجا مناسب است تا به يک قابليت مشترک سايت هاي google.com و altavista.com اشاره کنيم و ان قابليت ترجمه از تعدادي از زبان هاي رايج دنيا به انگليسي است که صد البته با توجه به سابقه مديدي که altavista.com در اين زمينه دارد تعداد بيشتري(نه زبان) را در مقايسه با google.com )که قابليت ترجمه پنج زبان را دارد) پشتيباني مي کند.اين قابليت ميتواند در مواقعي که سايت هاي غير انگليسي را مشاهده مي کنيد به کمکتان بيايد و اميدواريم که هر چه زودتر قابليت ترجمه online اينترنتي به فارسي و بلعکس فراهم شود.

در پايان نيز از کليه توليد کنندگان صفحات فارسي در وب دعوت ميشود که با رعايت استاندارد

 

 

unicode به غناي هر چه بيشتر و راحتي جست و جوي صفحات فارسي کمک نمايند.

 

حذف ID و تمام اجزای مربوط به آن از سرور یاهو

 

برای حذف ID  از سرور یاهو روی لینک زیر کلیک کنید و Username  و Password  را وارد کنید و .... فقط یادتون باشه که تمام چیزهایی که به این ID  مربوط میشه از بین می رود حتی ممکنه خود ID  هم از دست بدین

 

https://edit.yahoo.com/config/delete_user

 

 

 

 

 

 

 

آيا من مي توانم آدرس IP خود را مخفي كنم؟

 

آيا در هنگام يك chat معمولي IP شما محرمانه باقي مي ماند؟

فرض كنيد با YAHOO در حال chat كردن هستيد سرور YAHOO به تمام پيغام هاي فرستاده شده و دريافت شده به وسيله شما دسترسي دارد زماني كه مستقيمآ با شخصي به طور اختصاصي در حال chat كردن هستيد ديگر به وسيله سرور YAHOO با او در ارتباط نيستيد بلكه يك ارتباط مستقيم بين دو كامپيوتر وجود دارد اكنون هر كامپيوتر به عنوان يك سرور عمل مي كند و قسمت كوچكي از اين ارتباط به عهده YAHOO است. در اين حالت آدرس IP شما ممكن است لو برود و يك ارتباط كاملآ مستقيم برقرار شود.

 

آيا من مي توانم آدرس IP خود را مخفي كنم؟

 

بله بعضي از فايروال ها اين ارتباط دو به دو را مسدود مي كنند و YAHOO بايد از طريق سرور خودش به IP شما دست پيدا كند ولي براي webcam اين روش عملي نيست و شما مي توانيد به طور غير مستقيم ( از طريق يك proxy ) به YAHOO Messenger متصل شويد.

 

صفحه log on را ببنديد ( cancel را فشار دهيد ) سپس برويد به:

 

log in»preferences

 

اطلاعات مربوط به سرور را آن گونه كه دلخواه شماست تنظيم كنيد.

 

اگر دوست نداريد IP شما در Buddy List ديگران باشد به سادگي روي IP آنها راست كليك كنيد و Remove Buddy را انتخاب كنيد تا خود را از ليست آنها حذف كنيد (اين هم يكي از راههاي لو رفتن IP شما است)

 

ابتدا از طريق http://edit.yahoo.com وارد سيستم Yahoo شويد (login شويد) سپس به اينجا برويد http://www.delta-knight.com/rem/index.htm

 

يك آدرس IP چيست؟

 

يك آدرس پرتكل اينترنت (IP) يك آدرس 32 بيتي (4 بايتي) يكتا است. كه هر كامپيوتر در اينترنت مي تواند داشته باشد و اين هويت هر كامپيوتر را در اينترنت معين مي كند و از اين طريق اطلاعات به كامپيوتر شما داده مي شود و از آن باز خواني مي شود بيشتر كاربران اينترنت كه به صورت dial up (شماره گيري از طريق خط تلفن) به اينترنت متصل مي شوند تقريباً هر بار كه آنها به اينترنت متصل مي شوند به وسيله يك IP جديد اين عمل انجام مي گيرد و تعداد اين آدرسها به رنج ISP (سرويس دهنده اينترنت به شما) وابسته است و اين يك آدرس IP ديناميك است ارتباطات دائم مانند DSL شانس بيشتري يا شايد بهتر است بگوييم بد شانسي بيشتري براي داشتن يك آدرس IP استاتيك يا دائمي و در نتيجه لو رفتن دارند يك آدرس IP مانند:

 

205.45.62.124

 

است.

 

هر كدام از شمارها مي توانند بين 0-255 باشند.

 

يعني 4228250625 عدد آدرس IP يكتا مي توانيد داشته باشيد

 

آنجه در بالا آمد خلاصه بود كه فقط براي آشنايي شما دوستان عزيز ذكر شد براي آشنايي بيشتر مي توانيد به سايت Yahoo يا سايتهاي ديكر كه در زمينه امنيت فعاليت مي كنند مراجعه كنيد

 

 

 

 

 

 

چگونه پسورد ID فراموش شده و یا دزدیده شده خود را برگردانیم ؟

 

اگر شما پسورد ID خود را فراموش کرده ايد و یا به این نتیجه رسیده اید که فرد دیگری آنرا تغییر داده است و فکر مي کنيد ديگر نمي توانيد از آن ايميل استفاده کنيد هرگز نگران نباشيد زيرا :

 

شما به سادگي مي توانيد پسورد جديدي رابراي ايميل خود از YAHOO در خواست کنيد.

 

پس براي درخواست پسورد جديد ايميل همراه با ما مراحل زير را دنبال کنيد .

 

1)فرض مي کنيم ايميل SetarehSorkh_Test همان ايميلي است که پسورد آن را فراموش کرده ايم. پس به براي در خواست پسورد جديد مطابق شکل به صفحه ياهو ميل(Yahoo! Mail )مراجعه کرده و در قسمت پايين صفحه سمت راست بر روي گزينه Forgot your password کليک کنيد .

حال بايد اطلاعاتي که در زمان ثبت ايميل در اختيار ياهو قرار داديد را بار ديگر وارد کنيد ( اين اطلاعات شامل سال تولد و زيپ کد و کشور مي باشد ) این اطلاعات را همواره به خاطر بسپارید و هرگز آنرا در اختیار فرد دیگری قرار ندهید . یکی از ساده ترین راه دزدی ID از افراد تازه کار تغییر پسورد ID یادشده توسط کسی است که ID توسط وی ساخته شده و به این اطلاعات دسترسی دارد پس در حفظ آن بکوشید .

 

3)حال مطابق شکل ID خود را که پسورد آن را فراموش کرده ايد در اين محل بنويسيد. و گزينه Get New Password را کليک کنيد تا به صفحه جديدي برويد.

5)در صورت دادن پاسخ صحيح ياهو پسورد جديد ديگري را مطابق شکل زير در اختيار شما قرار مي دهد .که از اين به بعد پسورد شما همين پسورد جديد است .

FPRIVATE "TYPE=PICT;ALT="

از آنجائیکه به خاطر سپردن پسورد پیشنهادی چندان راحت نیست بهتر است بلافاصله آنرا تعویض نمائید که آموزش اینکار در مباحث پیش مطرح شده بود .

 

از این روش میتوانید برای پس گرفتن ID دزدیده شده خود از هکرهای تازه کار استفاده نمائید .

 

ترفندهای گوگلی

 

شاید شما تا به امروز فقط از  گوگل برای جستجو کردن استفاده کرده باشید.ولی گوگل دارای امکانات بیشماری میباشد که در این نوشته قصد داریم به چند تای آنها که در صفحه جستجوی گوگل می توانید وارد کنید را برایتان بیان کنیم.

شما علاوه بر جستجوی متن مورد نظر خودتان در باکس جستجو میتوانید دستورات دیگری را نیز در آن وارد کنید و نتیجه را مشاهده کنید.

۱- شما میتوانید به شکل دستور زیر معنی و مفهوم کلمه ای را که نمیدانید را بیابید. نتیجه جستجو در واقع معنی کلمه مورد نظر شماست.

Define: کلمه را که نمیدانید تایپ کنید [Enter]

مثال :define: space

۲- شما ميتوانيد به كمك گوگل و بوسيله ماشين حساب آن تقريبا هر دستور و فرمول رياضي را محاسبه كنيد.در باكس مربوط به جستجو ميتوانيد بين دو عدد از علامتهاي + - * / استفاده كنيد و نتيجه را مشاهده كنيد. شما ميتوانيد در اين صفحه كه مربوط به راهنماي ماشين حساب گوگل است ليست كامل اين دستورات را مشاهده كنيد.

۳- اگر در آمريكا هستيد گوگل خدمات بيشتري را براي شما نيز ارائه ميدهد.

شما ميتوانيد از ۱۱۸ گوگل كمك بگيريد و شماره تلفن فرد مورد نظر خود را بيابيد.)در مثال زیر شماره افرادی که نام آنها جان واشنگتن خواهد بود را پیدا خواهید کرد.

Phonebook: <طرف مورد نظر>

مثال :  phonebook: John Washington

شما همچنین میتوانید عملیات بالا را برعکس انجام دهید یعنی بادادن شماره تلفن نام صاحب تلفن را بیابید.

Phonebook: <area code and number>

مثال :  phonebook: (509) 582-1127

و یا شما میتوانید از وضعیت و اطلاعات خطوط هوایی بهره‌مند شوید.

<airline name > <flight number>

مثال: Delta 130

و یا میتوانید نقشه محلی را بیابید از دستور زیر استفاده کنید.

<street address>

N NEWPORT ST, KENNEWICK, WA 99336

 

 

يافتن لينک مستقيم براي Download

 

حتما تا به حال براي شما پيش آمده است که بخواهيد فايلي را از اينترنت بگيريد، ولي به دليل اينکه سايت مورد نظر، لينک مسقيم را درون سايت خود قرار نداده بود، شما مجبور بوديد که به وسيله خود Browser آن را Download کنيد که اين راه مشکلاتي را نيز در برداشت. مثلا اگر شما Disconnect مي شديد، مجبور بوديد که فايل مورد نظر خود را از ابتدا Download کنيد. اما به وسيله اين روش، ابتدا مي توانيد لينک مستقيم براي Download فايل مورد نظر خود را پيدا کنيد و سپس به وسيله نرم افزارهايي همانند Go!Zilla, DAP, GetRight, FlashGet و ... شروع به Download فايل مورد نظر کنيد.

 

ابتدا بر روي لينک داده شده در سايت، کليک سمت راست ماوس را زده و از منوي ظاهر شده گزينه Open In New Window را انتخاب کنيد (و يا اينکه کليد Shift


نظرات شما عزیزان:

کوثر خانومی
ساعت15:58---22 آبان 1390
وای مهندس لینکیدمت

نیلوفر
ساعت12:13---18 آبان 1390
سلام آقا مجید.
خبر سلامتی اینجا هیچ خبر نیست...خبرم باشه دست اقایونه
راجع به تبادل لینک هم باشه موافقم اما فقط بهم بگو با چه اسمی بلینکمت؟
منو با اسم دختر پاییز بلینک اوکی داداشیییییییی


نیلوفر
ساعت17:15---17 آبان 1390
سلام دوست خوبم. مرسی که اومدی و بهم سر زدی و نظر گذاشتی.
وب شما هم خیلی خوبه مطالبت آموزنده بود عزیز
باز هم بهم سر بزن.
منتظر حظور گرمت هستم


مسعود
ساعت20:15---15 آبان 1390
دوست عزیز وبلاگ زیبایی داری ممنون که بهم سر زدی بازم وقت کردی سر بزن منتظرت هستم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 آبان 1390برچسب:, توسط majid_s